mandag den 2. november 2015

Jeg Er Mig

Der er skoler fuld af lærdom.
Der er bøger fuld af ord.
Der er regler, der fortæller
hvad man synes og ved og tror
Det er påbud, der er ombud,
der er tilbud, der er forbud.
men jeg tror jeg melder afbud.
Jeg vil ikke vide spor!

Jeg vil bare være mig,
som jeg er, noget for sig.
Når de andre går til højre
smutter jeg den anden vej.
Åhh.

For jeg vil bare være mig.
Hvem er det? Det er jeg!
Når jeg kigger i et spejl
er det mig selv jeg vil se.
Bare være som de andre.
Det er der ikke noget ved!

Nogen går til psykologer.
Nogen beder til deres gud.
Nogen lader sig operere, for at få en anden tud.
Der er ti bud, der er udbud,
der er ilbud, der er opbud,
men jeg tror jeg melder afbud.
Jeg vil hellere flippe ud!

For jeg vil bare være mig,
som jeg er, noget for sig.
Når de andre går til højre
smutter jeg den anden vej.
Åhh.

For jeg vil bare være mig
Hvem er det? Det er jeg!
Når jeg kigger i et spejl
er det mig selv jeg vil se.
Bare være som de andre.
Det er der ikke noget ved!

Man skal kunne kende sig selv.
Man skal kunne lide sig selv.
Man skal kunne finde sig selv.
Man skal kunne give sig selv.
Man skal kunne styre sig selv.
Man skal befri sig selv.
Man skal kunne være sig selv, ja.
Det kan man sige sig selv!

Og jeg vil bare være mig,
som jeg er, noget for sig.
Når de andre går til højre
smutter jeg den anden vej.
Åhh.

For jeg vil bare være mig.
Hvem er det? Det er jeg!
Når jeg kigger i et spejl
er det mig selv jeg vil se. 
Bare være som de andre.
Det er der ikke noget ved.

0 kommentarer :

Send en kommentar