mandag den 2. november 2015

Tænk at være rig

Altid har jeg spinket og sparet,
vendt hver en øre jeg fik.
Gået efter tilbud, rabatter og bonus.
Ja altid købt ind for en slik
Jeg har fortjent en smule luksus.
Jeg har fortjent at sidde i held.
Jeg har fortjent at kunne spendere lidt på mig selv.

Tænk at være millionær.
Tænk at være rig.
Tænk engang at nå dertil,
hvor man virkelig er fri.
Fri fra alle girokort,
el og varme og bustransport.
Ja fri til at give det hele bort,
hvis man vil.

Jeg har aldrig været på rejse
til Rom og New York og Paris.
Allerhøjest så tog jeg en bustur til Harzen,
og altid til laveste pris.
Jeg har fortjent at se Neapel.
Jeg har fortjent at rejse med fly.
Jeg har fortjent at svæve lidt på en lyserød sky.

Tænk at være millionær.
Tænk at være rig.
Tænk engang at nå dertil,
hvor man virkelig er fri.
Fri fra alle girokort,
el og varme og bustransport.
Ja fri til at give det hele bort,
hvis man vil.

Lykken er ikke til salg,
og penge er ingenting værd.
Men tænk, hvis det nu var et frivilligt valg
at lade være.

Tænk at være millionær.
Tænk at være rig.
Tænk engang at nå dertil,
hvor man virkelig er fri.
Fri fra alle girokort,
el og varme og bustransport.
Ja fri til at give det hele bort,
hvis man vil.

0 kommentarer :

Send en kommentar