tirsdag den 1. december 2020

Risengrød

Risengrød! Risengrød! Risengrød!

Alle ved, at nisser elsker nødder,
æbler, pærer, bær og gulerødder.
Indimellem også en rosin.
Jeg går heller ikke af vejen for en clementin.
Vi kan ikke stå for champignoner.
De kan have de sjoveste faconer.
Men hvis der skal dækkes op til fest,
ved en ægte nisse nisseme hvad der er bedst!

Risengrød!
Der er nu ingenting som risengrød.
I kan beholde jeres bløde brød,
hvis bare jeg må få min
uuhhmmmm…

Risengrød!
Ja, hvad var livet uden risengrød?
Lad dem, der vil det, spise grøden rød.
Hvis bare jeg må få min
uuhhmmmm… aaaahh… åhh.

Nogle gange kan vi lide en kage.
Is er også meget godt at smage.
Hvorfor sige nej til en tomat?
Jeg går heller ikke af vejen for en gang salat.
Der er ikke det vi ikke kan lide, så
der er ikke det vi ikke spiser.
Men hvis man skal blive nisseglad,
ved en nisse nisseme hvad der er nissemad!

Risengrød!
Der er nu ingenting som risengrød.
I kan beholde jeres bløde brød,
hvis bare jeg må få min
uuhhmmmm…

Risengrød!
Ja, hvad var livet uden risengrød?
Lad dem, der vil det, spise grøden rød.
Hvis bare jeg må få min
uuhhmmmm… aaaahh… åhh.

Så blid, så blød (er risengrød).
Kanel blev strøet (åh, risengrød).
Så sød, så sprød. (Hvad er det I taler om?!)
Risengrød!

0 kommentarer :

Send en kommentar